Annons

Kicks nya flagship – så värt en visit

Förra veckan slog Kicks upp dörrarna till sin största butik hittills, en s k flagship store i shoppingcentrumet Femman, Göteborg. Och flagship it is, det här är verkligen så mycket mer än bara en skönhetsbutik, det liknar inte något Kicks jag varit på tidigare. Och det beror både på storleken (1200 kvm), inredningen och innehållet. Kicks nya är mer som ett tjusigt varuhus, tänk åt La Bon Marché-hållet, med enda skillnaden att du här bara hittar beauty på de två våningarna. Det är luftigt, modernt, fyllt av snygga art deco-detaljer och allt binds ihop av den imponerande filmstjärnetrappan i mitten. Mer detaljer om den kan du läsa hos Arga tanten som även hon föll för denna inrednings-”detalj”.

Annons

Annons

Stairway to heaven? Ja, himlen för dig som gillar skönhet väntar faktiskt vid båda ändor av denna magiska trappa.

En butik kan ju dock vara hur snygg som helst men ändå trist om där inte finns något lockande innehåll. Och där har Kicks inköpare verkligen gjort sitt jobb, du kan knappt gå en meter utan att det står något spännande och väntar på att bli upptäckt. Här finns t ex lyxigheter som By Terry, Buxom, Tom Ford, Giorgio

Annons

Armani, Hermès, Urban Decay, Pixi, La Mer, Elizabeth Arden, Philosophy samt såklart Kicks eget mycket prisvänliga sortiment. Dessutom har man hakat på trenden med skönhetsbarer, en för bryn och en för naglar samt behandlingsrum där man kan lägga in sig för en stunds lyxig hudvård. Och så har man detta som gör Kicks nya flagship extra mycket värd en visit:

Läser du den här bloggen regelbundet så vet du säkert redan att Jo Malone finns här, en stor fin disk fylld av väldoftande härligheter (bl a doftljus på 2.5 kg…). Vi fick oss en rejäl genomdragning av samtliga 27 dofter dagen efter invigningen och lärde oss då att alla dessa går att b

Annons

landa med varandra. Ett smart sätt är t ex att välja en bodylotion, som hos det här märket är extra starkt parfymerad, i en doft och EdT i en annan för en fin lager på lager-effekt. En av mina favoritkompos var den fräscha och somriga Basil & Neroli tillsammans med den varmare Myrrh & Tonka. Utmärkta var för sig men ihop blir det riktigt spännande.

En annan kanske oväntad men väldigt lyckad kombo vi fick sniffa på i Jo Malone-disken.

Laura Mercier finns numera på ett antal ställen, så även här på Kicks nya flagshipstore. Men en sak som kommer få mig att springa till Femman vid varje Göteborgs-besök är det Wenche Hughes, distributör av Laura Mercier och grundare av Cow Parfymeri, berättade. Här är enda stället i Sverige där man även kommer att hitta det som heter Sephora Exclusives, dvs speciellt roliga, härliga och bra produkter som bara finns i begränsad upplaga. Tyvärr ingen bild på just den här disken eftersom den inte var riktigt klar på invigningen.

Gillar du att leka, testa nya färger och utmana dag själv framför spegeln? Då ska du kolla in makeupartisten Linda Hallbergs nya produkter för egna märket LH Cosmetics. Core Crayons och Mood Crayons är två kit med makeup-pennor som du såklart kan använda runt ögonen. Men här har Linda också tänkt läpparna, brynen, kinderna – det är bara du själv som sätter gränsen. Vi fick oss ett par lådor redan på tåget ner så jag hann testa flera av dem innan vi ens hade rullat in på stationen. Och jag gillade verkligen vad jag såg. Pennorna är ganska så krämiga i konsistensen, torkar till en mer matt finish och sitter då som berget. De går att köpa styckvis men hur fina är inte kiten och dessutom prisvärda. För den lite mer försiktiga är Mood perfekt, här får du fem pennor i grått, brunt och svart (på invigningen användes svart flitigt på läpparna). Denna kostar 449 kr. I Core är det däremot mer färgglatt med blått, gult, lila, grönt osv. Här är det en penna extra och därför kostar Core-lådan 499 kr. Finns just nu bara att köpa här och på Kicks.se.

Linda matchade sina multipennor snyggt med de här fina naglarna, signerade Frida Selkirk.

Till sist så har en av Stockholms allra bästa och hetaste salonger har öppnat filial på övre plan, närmare bestämt Noir. Det gör inte bara att du kan bli grymt snygg i håret. Du kan också shoppa deras prisvinnande produkter och en hel hoper med annan hårvård som annars kan vara lite svårt att få tag på, t ex lyxiga märken som Davines, Oribe och Mr Smith.

Mannen med fingertoppskänsla för allt från hårtrender till hur man sätter ihop en riktigt grymt bra salong: Noirs grundare Hasse Nilsson. Och så en lite trött skönhetsredaktör.


2 kommentarer till “Kicks nya flagship – så värt en visit”

  1. Fullkomligt skriker av förtjusning (och avundsjuka på alla Göteborgs-bor!) för det ser så otroligt fint ut! Och kul med så mycket nytt på en gång 🙂

    1. Det verkar dessutom vara fler saker på gång som inte var riktigt klart till invigningen. Riktigt kul!

Visa alla kommentarer

(Obligatorisk)


Annons



Laddar